Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Wycieczka do Chorwacji

27.05.2014r. we wtorek o godz. 18:00 wyruszyliśmy na wycieczkę do Chorwacji (po chorwacku Hrvatsko) w celu zwiedzenia najciekawszych miejsc. Uczestnikami wycieczki były klasy 6b z wych. panem Ryszardem Kopackim i 6c z wych. panią Anną Denisiak oraz opiekunami panią Beatą Miler - Kornicką i panem Zenonem Chmielewskim. Towarzyszyła nam również niewielka grupka fajnych koleżanek i kolegów z 5 klas. Łącznie było nas 44 osoby . W strugach deszczu, w towarzystwie błyskawic wyjechaliśmy z Chojnowa. Mijaliśmy Czechy, Austrię, Słowenię robiąc po drodze kilka przystanków.

Do Chorwacji dojechaliśmy z rana następnego dnia. Zwiedzanie zaczęliśmy od Zagrzebia, gdzie razem z panią przewodnik spacerowaliśmy po ulicach miasta. Następnie wsiedliśmy do autobusu i wyruszyliśmy do Rijeki, a stamtąd prosto do hotelu. Ośrodek mieścił się nad zatoką Uvala Scott, stąd wzięła się też jego nazwa. Zajęliśmy pokoje i  udaliśmy się na posiłek . Kolacja była pyszna i różnorodna, mogliśmy wybierać dania według własnych gustów (spagetti, risotto a na deser doskonały mix owoców).  Po kolacji z inicjatywy pana Chmielewskiego śpiewaliśmy bawiąc się przy tym znakomicie.

Następnego dnia (29.05 czwartek) dzień zaczął się słonecznie. Około godz.8:00 zeszliśmy na śniadanie, a po nim udaliśmy się do miasta o nazwie Pula. Tam zwiedzaliśmy ciekawe obiekty,  np. amfiteatr, który przypomina rzymskie Koloseum.  Po południu plażowaliśmy, ci odważni kąpali się w zimnym o tej porze Adriatyku.

Dzień 4 wycieczki (30.05 piątek) upłynął nam na wyspie Krk. Znów zwiedzaliśmy urokliwe miejsca, ale byliśmy też w supermarkecie, gdzie płaciliśmy chorwacką walutą - kuna. Mieliśmy również czas wolny, podczas którego kupowaliśmy pamiątki i prezenty. Nie obyło się oczywiście bez degustacji kebabów, zapiekanek, lodów i innej ,,zdrowej żywności ''. Szczęśliwi wróciliśmy do naszego hotelu, zjedliśmy ostatnią kolację i rozpoczęło się wielkie pakowanie .

Nazajutrz (31.05 sobota) tuż po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną. Dotarliśmy również na przecudne Jeziora Plitwckie, tam spędziliśmy spacerując resztę dnia . Widzieliśmy jeziora o niezwykłej urodzie i przyrodę je otaczającą. Z parku krajobrazowego wyjechaliśmy o 19:00. Jeszcze tylko wizyta w McDonaldzie i prosta droga do domu.

Wycieczka wszystkim się bardzo podobała. Przeżyliśmy wspaniałe chwile na zakończenie etapu życia pt: „Szkoła podstawowa".

Magdalena Wróbel

kl. VIc

(szerokość: 750 / wysokość: 562)

inne zdjęcia w galerii

serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie