Wygląda dobrze
To pole jest wymagane
                           WYCIECZKA DO WARSZAWY - KLASA VI A I VI B

(szerokość: 750 / wysokość: 808)

(szerokość: 290 / wysokość: 308)1.06.2016r. wraz z klasą VI b wyjechaliśmy na trzydniową wycieczkę do Warszawy, aby zwiedzić zabytki i bliżej poznać naszą stolicę.

Spod szkoły wyruszyliśmy ok godz. 5.00 rano, a na miejsce dotarliśmy ok. 13.00. Na początku zwiedziliśmy ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Następnie oglądaliśmy budynki kampusu Uniwersytetu. Widzieliśmy tam dom F. Chopina, w którym jego rodzice prowadzili słynną pensję dla chłopców. Później zobaczyliśmy pomnik Wiecznego Studenta. Do jego książki można było wsunąć legitymację szkolną. Podobno gwarantuje to zostanie studentem UW. Gdy wszyscy zrobili zdjęcia, udaliśmy się na Krakowskie Przedmieście. Pani przewodniczka pokazała nam pomnik A. Mickiewicza, M. Kopernika, obrazy z widokami starej Warszawy, różne kościoły, Zamek Królewski i kolumnę Zygmunta. Mieliśmy chwilę wolnego czasu i potem poszliśmy do Manufaktury Cukierków. Poznaliśmy tajniki tworzenia cukierków i lizaków. Każdy dostał paczuszkę cukierków i dwa lizaki. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w hostelu Hipstel.

Drugiego dnia zwiedziliśmy Zamek Królewski, widzieliśmy Stare Miasto, pomnik Syrenki, barbakan oraz pomnik Małego Powstańca. Przez Ogród Saski dotarliśmy na plac Piłsudskiego pod Grób Nieznanego Żołnierza. Byliśmy w Muzeum Techniki, na lekcji w planetarium, a także na tarasie widokowym Pałacu Kultury. Wieczorem mogliśmy zrobić zakupy w Złotych Tarasach. Trzeciego dnia zwiedziliśmy Łazienki Królewskie, widzieliśmy Belweder oraz Starą Pomarańczarnię. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Mogliśmy poczuć się jak ludzie uciekający kanałami podczas powstania. Oglądaliśmy zdjęcia zrujnowanej Warszawy oraz różne filmy dokumentalne.

Wycieczka była udana, wróciliśmy bardzo zadowoleni. Chętnie wybierzemy się do Warszawy ponownie.

Zuzanna Świdurska VI a

(szerokość: 750 / wysokość: 424)

(szerokość: 375 / wysokość: 663) (szerokość: 375 / wysokość: 663)

Więcej zdjęć w galerii  E.R

serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie