Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Wycieczka klasy Vc i VIa

Dnia 23.05.2018r. klasa Vc i VIa wybrały się na trzydniową wycieczkę do Torunia, Gdańska i Malborka.

Wycieczka rozpoczęła się o godz. 6.20. Około godziny 13.00 dotarliśmy do Torunia w ,którym zobaczyliśmy dom Mikołaja Kopernika oraz całe miasto. Oczywiście znalazł się również czas na zakup pamiątek i pierników. Gdy skończyliśmy zwiedzanie Torunia nadszedł czas na dalszą podróż. Około godz. 18.00 dotarliśmy do ośrodka ,,Syrenka'' znajdującego się w miejscowości Stegna nad morzem. Jeszcze tego samego dnia, opiekunowie zrobili nam niespodziankę i wieczorem wybraliśmy się nad morze.

Następnego dnia pojechaliśmy się na Westerplatte i zobaczyliśmy tam wspaniały Pomnik Obrońców Wybrzeża oraz pozostałości ruin nowych koszar Westerplatte. Od przewodnika dowiedzieliśmy się, że nazwa Westerplatte pochodzi z języka niemieckiego  Wester to znaczy „zachodni", a platte – „płyta, wyspa". Westerplatte oznacza więc „zachodnią wyspę".

(szerokość: 190 / wysokość: 337)Następnie pojechaliśmy zwiedzać Gdańsk. Zobaczyliśmy Starego Żurawia, Zieloną oraz Złotą Bramę, stare uliczki i oczywiście fontannę Neptuna. Po zakończeniu zwiedzania Gdańska udaliśmy się do Sopotu, na molo aby podziwiać wspaniałe widoki. Molo sopockie zrobiło na nas ogromne wrażenie.  Kiedy wróciliśmy do hotelu czekał na nas grill, na którym każdy świetnie się bawił, były trampoliny, bilard i zabawy z piłką.

Nadszedł kolejny i ostatni dzień naszej wspaniałej wycieczki i tym razem wybraliśmy się do cudownego Malborka, w którym zwiedzaliśmy Zamek Krzyżacki leżący na prawym brzegu Nogatu. Zwiedzając tą krzyżacka twierdzę, zobaczyliśmy  jak dawniej żyli Krzyżacy i jak dokładnie wyglądało ich życie na co dzień.

Tak skończyła się nasza bogata w wrażenia wycieczka, szkoda, że tak krótko. Mamy nadzieję, że za rok w tym samym gronie znowu odkryjemy cudowne miejsca naszego kraju.

Natalia Roznowska

(szerokość: 375 / wysokość: 666)  (szerokość: 375 / wysokość: 666)
 (szerokość: 375 / wysokość: 210) (szerokość: 375 / wysokość: 210)
 (szerokość: 730 / wysokość: 410)

Więcej zdjęć w galerii    E.R
serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie