Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

We wtorek 28 maja klasy VII b, VII c i VII d wraz z wychowawczyniami wyruszyły wczesnym rankiem na czterodniową wycieczkę do naszej stolicy. Podróż minęła szybko i już wczesnym popołudniem znaleźliśmy się pod Kolumną Zygmunta, potem spacerowaliśmy po Starym Mieście i Krakowskim Przedmieściem do Nowego Świata. Odwiedziliśmy też Muzeum Narodowe, gdzie podziwialiśmy m.in. wielki obraz Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem". Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Pieniądza NBP, gdzie mogliśmy zobaczyć, ile waży sztabka złota i próbowaliśmy podnieść największą monetę. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy kilka godzin, odkrywając naukowe tajemnice. Spacerowaliśmy również po ogrodach na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej,  udaliśmy się nad Wisłę, żeby zobaczyć słynny pomnik warszawskiej Syrenki i przejechaliśmy się metrem. Trzeci dzień naszej wycieczki zaczął się od wizyty na Wojskowych Powązkach, potem odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, które wywarło na nas duże wrażenie. Mieliśmy też okazję zwiedzić z przewodnikiem wnętrza Zamku Królewskiego, a na zakończenie dnia wjechaliśmy windą się na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, skąd mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy. Ostatni dzień wycieczki zaczął się od wizyty w Łazienkach Królewskich, mogliśmy chwilę odpocząć przy pomniku Chopina, a potem przeszliśmy w kierunku Pałacu na Wodzie. Na koniec naszej wizyty w stolicy udaliśmy się na Stadion Narodowy, gdzie wraz z przewodnikiem udaliśmy się m.in. do szatni naszej reprezentacji narodowej, usłyszeliśmy wiele ciekawych historii związanych ze stadionem i ze sportem, a z punktu widokowego mogliśmy podziwiać cały stadion.

Wróciliśmy do domu pełni wrażeń oraz bogatsi w nową wiedzę związaną z historią i kulturą naszego kraju.

(szerokość: 730 / wysokość: 547)

(szerokość: 750 / wysokość: 562)

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie