Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Zielona szkoła klas trzecich

(szerokość: 375 / wysokość: 280)We wrześniu klasy trzecie z wychowawczyniami p. Karoliną Sochą, p. Teresą Halikowską i p. Aliną Bijak były na zielonej szkole w Zawoi. Zawoja to najdłuższa wieś w Polsce, ma 18 km długości i jest położona na południu kraju przy granicy ze  Słowacją.  To była wspaniała 5.dniowa wycieczka, która dostarczyła wszystkim wielu wrażeń i wzbogaciła uczestników w wiedzę regionalną i historyczną.

Zwiedziliśmy Kraków - Wawel, Rynek Starego Miasta, Sukiennice, Kościół Mariacki i Kopiec Kościuszki. Byliśmy  w kopalni soli w Bochni. W skansenie w Zubrzycy Górnej poznaliśmy warunki życia górali na przestrzeni IXX i XX wieku – zobaczyliśmy jak wyglądała chałupa bogatego chłopa i kurna chata. Byliśmy w  Parku Ludowych Zabawek  Drewnianych w Stryszawie i poznaliśmy sposób ich wykonywania. W przysiółku Przysłop, w „Parku Czarnego Daniela" mieliśmy okazję nie tylko obserwowania, ale także karmienia zwierząt. Na warsztatach „Od ziarenka do bochenka" młóciliśmy cepami, czyściliśmy ziarno w przetakach, mieliliśmy zboże w żarnach i wspólnie robiliśmy ciasto przy przyśpiewce „Mało nas do pieczenia chleba…", z którego  na piecu upiekliśmy placki, tzw. moskole.  Było też wiele innych atrakcji. Byliśmy w Muzeum Babiogórskim oraz w Muzeum Jana Pawła II. Poznaliśmy tradycje beskidzkich górali, faunę i florę tego terenu. Ciekawymi były warsztaty plastyczne – wykonywanie ekozabawek z siana i malowanie na szkle oraz występ zawojskich górali, gawędziarzy i muzyków. Wieczory spędziliśmy również na dyskotece i przy ognisku z kiełbaskami. Ta wycieczka – „zielona szkoła" pozostanie w naszej pamięci na zawsze. Warto poznawać świat i zdobywać wiedzę w takiej formie. Polecamy takie przeżycia innym!

KS

(szerokość: 375 / wysokość: 281) (szerokość: 375 / wysokość: 280)

(szerokość: 730 / wysokość: 547)

(szerokość: 375 / wysokość: 280) (szerokość: 375 / wysokość: 280)

Więcej zdjęć w galerii    E.R

serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie